8 Nisan 2009 Çarşamba

Babamın seni sevişi

Babam yani senin deden öyle güzel seviyor ki seni… Sevgisini ancak uzaktan hissettiren bu adamın torunlarıyla arasındaki bütün sınırları kaldırmış olması; torununun peşinden kaydırağa çıkması örneğin veya zaman ve mekan fark etmeden her an torununun elinden tutup bakkala gitmeye hazır olması şaşırtıyor beni. Mutlu ediyor.

Sabahları onun sana olan sevgi sesleriyle uyanıyorum. Oturma odasının kapısından seni sevmek için uzatıyor kafasını. Kucağında sen ona gülümserken şen kahkahalar atıyor. Ve kızıyor bize klima eğer doğrudan yüzüne üflüyorsa sıcak havayı.

Tüm bunlar olurken içimi tuhaf bir mahcubiyet kaplıyor. Babamın seni böyle coşkulu sevişi sanki bir tür sır gibi geliyor bana. Babaların yeni yönlerini keşfetmek utandırıyor demek insanı. Ama en çok da ölesiye sevindiriyor.

Sanki babam seni her öptüğünde beni de öpüyor.
Seni severken beni de seviyor…

2 yorum:

Eray dedi ki...

Hürücan eline, fikrine herşeyine sağlık, çok güzel yazıyorsun gerçekten..
Babanı anlatırken ben de seninle aynı anı yaşadım ve biliyorum ki bir gün benim de bir bebeğim olursa aynı anları yaşayacağım.
Ve okurken ağlattın beni.. Çünkü babam hep seviyeli bir adam oldu, sertçe. Bilirdim ki kardeşim, annem ve benden çok sevdiği bir şey yok hayatta ama hiçbir zaman "kızım" diye sarılmadı bana..Şimdilerde ben artık bir başka adamın hayatına girdikten sonra, sevgili oğuzhan'ın yoldaşı olduktan sonra yani bu yaşa geldikten sonra "nasılsın KIZIM" diye sormaya başladı. Ya da uzun zaman sonra karşılaştığımızda sarılıp gerçekten dokunmak istediğini hissetirecek kadar kollarını sıkı sıkı sarmaya...Ben yeni yeni "BABAM" demeye başladım, hatta "BABACIM". Hayatta en çok sevdiğim adam. ve biliyorum ki o da pişmandır bize daha önce dokunmadığı için.. Öpmediği için.. Biliyor musun babam elini de öptürmezdi, öyle tokalaşır ve yanaklarımızdan öperdi. Ama herhangi birini öper gibi formaliteden.. Ve ben şimdiki sevgi dolu hallerini görünce sana söz baba diyorum sağlıklı bir çocuk dünyaya getirmek için elimden geleni yapacağım ve sen torununla aynen dedesinin Fırat ile oynadığı gibi oynayabileceksin, onu doyasıya öpüp koklayabileceksin. Seni çok seviyorum babam benim babacığım, çocuğumun dedesi:)

Hürücan dedi ki...

Eraycığım senin de mesajın beni çok duygulandırdı. Bu konuda yazacak çok şey var aslında. Mesela sevgisini öpücükle gösteremeyen babaların kullandığı farklı metotlar gibi (babam parayı kullanırdı kimi zaman)...

İnan babalar dede olunca her şey çok değişiyor. Sen de kısa zamanda bu güzel duyguyu yaşayacaksın. Hatta babanla "çocuğunun dedesi"nin aynı kişi olduğuna şaşıracaksın bazen. Dünyanın en güzel şaşkınlığı...

E hadi bir an önce darısı başına (Asuman hanım duymasın :))