25 Temmuz 2008 Cuma

Eşittir annen

Yaşamın ilk dönemlerinde kılçığından arındırılmış balık yersin. Ve fakat sonraları kılçığı senin ayıklaman gerek, kılçıksız balık yemen için. Bu, insan evladının yarınını örgütlemek için karşılaşmış olduğu ufak problemlerden biri. Ne zaman problem olmaktan çıkar? Kılçık ayıklamayı öğrendiğin zaman... Öğrenmenin de birçok yolu ve yöntemi var. Hemen aklıma gelenlerden birkaçını söyleyeyim, okuyarak (çok önemli), görerek (bu da önemli), duyarak (önemli), dokunarak (önemli), tadarak (önemli) ve yaşayarak (bu da çok önemli). Bu önemli ve çok önemli şeylerin, gereklerini yerine getirirsen o kadar iyi, senin ve etrafın için. Bütün bunları şunun için yazıyorum, problemi gerinde bırakmak için bilmenin yanında çözüm bulacak kurum ve kuruluşlar, kişiler ve araçlar gerekiyor. Kurum ve kuruluşlar, kişiler ve araçlar; bunlar eşittir annen.


1 yorum:

Hürücan dedi ki...

Hamile kalmadan önce hep için için babanın bana olan ilgisini seninle de paylaşmak zorunda olacağım için bir yandan da dertleniyordum (Acı ama gerçek, annen böyle bir kadın.)

Şimdi sen içimdeyken biliyorum ki baban beni severken seni, seni severken beni sevmiş oluyor zaten. Sen eşittir ben, ben eşittir baban, baban eşittir abin.

Bu ailede herkes eşittir. İşte o kadar. :)