21 Temmuz 2008 Pazartesi

miyav miyav

Kuzenin Sude ile ilgili çok güldüğüm ve her kedi gördüğümde aklıma gelen bir anı var. Kayıtlara geçsin diye yazıyorum buraya... 

Sude ile dışarı çıkıyoruz. "tedi de gelecek mi?" dedi. Ben dedesiyle ilgili bir şey söylüyor sandım ve "dede mi?" deme gafletinde bulundum. Bizimki kafasını kaldırıp ne dese beğenirsin "miyav miyav" herhalde bir an için benim miyavın kedi olduğunu bilmediğimi düşündü. Anlayacağın rezil olduk çok bilmiş Sude'ye...

Sude henüz iki yaşında; ama diyebilirim ki neredeyse bir yetişkininki kadar geniş kelime dağarcığı. Bilumum bağlaçları, kipleri, sıfatları, zamirleri yerinde ve doğru kullanıyor. Örneğin; "bak o da bununla oynuyor" diyebiliyor ya da "kapıyı sıkı sıkı kapat"... Hepimizin favorilerinden biri de "cemal gelmesin". Babandan biraz çekinirdi de... 

Her cümlesinde şaşkınlık içinde kalıyorum. Hastanede yattığında (ki henüz bir buçuk yaşındaydı) babam ziyaretine gitmiş. Diğer dedesi de ordaymış. Babam gideceği zaman odadan çıktığında arkasından "dede dede" diye değil, "cemaaaal cemaaal" diye bağırmış. Biz neden öyle bağırdığını ancak yarım saat sonra anlayabildik. Diğer dedesi üstüne alınmasın diye :) Hastayken bile kafası zehir gibi anlayacağın senin bu kuzeninin.

Hem Sude kuzeninle hem henüz ismini bilmediğimiz, seninle aynı günlerde aramıza katılacak kuzeninle harika ilişkiler kuracağınıza eminim. 


Hiç yorum yok: