9 Temmuz 2008 Çarşamba

Muko deden

Dün baban uzun uzun Muko dedenin gençliğini anlattı bana. Yaşam mücadelesini... Ben de seninle; dedenle ilgili unutamadığım ve senin de mutlaka bilmeni istediğim bir anıyı paylaşmak istiyorum. Baban daha nicelerini paylaşacaktır...

2007 yazında Mersin’de dedenlerdeydik. Hep beraber balkonda oturuyorduk. Derken dedenin koluna uçan hamamböceği kondu. Kocaman ve çirkin... Ben refleks olarak fırladım yerimden, baban eliyle itecek oldu böceği. Deden ayağa kalktı birden “ne yapıyorsun, dokunma hayvana” diye... Yumuşakça uzaklaştırdı hayvanı kolundan.

İşte böyle bir insandı deden. Her canlının yaşama hakkına saygı duyardı, her canlıyı severdi. Güzel çirkin, küçük büyük ayırmadan. Taa içinden... "İnsan"dı.

Kitabının bu sayfasını tekrar tekrar okumanı isterim.

Muko dedenin insanlığını unutmamanı...

2 yorum:

cemal dedi ki...

akacak kanın damarda durmayacağını söylerler,
akacak göz yaşı için de söleseler ya.

Hürücan dedi ki...

"Taze turna"yı da ağlattı bugün muko...