4 Temmuz 2008 Cuma

Dayının Montaigne hikayesi

Dayın da bahsetmiş zaten Montaigne'in denemeleri, birkac fantastik romanı saymazsak okuduğu tek kitaptı uzun süre boyunca. Sonra bu sene öğretmeni ödev verdi de Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna kitabını okumak zorunda kaldı. Ve kitaba bayıldı. Artık sevdiği yazarları soranlara verecek üç cevabı var: Montaigne, Sabahattin Ali ve Tolkien. Her ne kadar geri planında üç dört kitap olsa da klas bir liste :)

Gelelim Montaigne ile ilgili benim en çok güldüğüm hikayeye (yazarken biraz daha güleceğim için baban belki dayını bize haftada bir almaya karar verir). Babanla canımızın memleket meselelerinden birine çok sıkkın olduğu bir gün dertleşiyoruz. Dayın da artık sıkıntıdan patlamak üzere. Yine de uzaktan uzağa dinliyordu bizi. Sonra birden isyan etti "ya beni de aranıza alın ben de Montaigne okudum ben de sizin gibiyim" diye...

Evet dayın da aynı bizim gibi kuzucuğum, bunu onunla birlikte oldukça sen de göreceksin. Ve eminim onunla zaman geçirmekten çok keyif alacaksın. Dayın bence senin hediyelerinden biri... Bir diğer hediyenden Ozan Dayı'ndan da sonra bahsedeceğim. 

1 yorum:

cemal dedi ki...

gecmisi hatirlamakta zoru yasarim, ama baris'in butun zor durumlarini cok iyi hatirlarim.