29 Ağustos 2008 Cuma

"İlahi azrail"

Geceyi kötü kapatmıştım, güne de kötü başladım... Sonra haberleri izlerken İlhan Berk’in “bu dünyadan geçtiğini” öğrendim. Şirkete geldiğimde açıp birkaç şiirini okudum. Şiirlerini okurken aklımda hep Ece Ayhan ile mektuplaşmaları vardı. Arada bir küsseler de onun sadık dostuydu İlhan Berk. Bir mektubunda “kıpkızıl açız” diye yazmıştı Ece Ayhan. Bir şairden diğerine söylenen bu sözler çok etkilemişti beni, çok da üzmüştü..

İlhan Berk’in “eskitiyorum, eskitiyorum/kalıyor ne kadar güzel olduğun” dizelerini unutmak mümkün müdür? Bu dünyadan kendisi geçip gider ama gerisi kalır... Güzel bir şiiriyle hoşçakal diyelim gel biz de ona;

Ve yüzünü alıp çıktım. Öğleye doğruydu

Çıkrıkçılar yokuşuna yağmur yağıyordu

Ellerin ellerimde sessiz yürüyorduk ve

Kapkara bir oğlan durma bize bakıyordu

Tuhaf uzun bir sokaktı ve ben susuyordum

Bir kız memelerini bırakıp gidiyord

Âşıktım ve hep seni soyuyordum aklımda

Bir adam çarşıyı üstümüze kapıyordu

Kadınların kızların ardından gittim durdum

Öptüğüm yerlerin içimde durulmuyordu

Üç kez yokuşu indim çıktım boncuklar aldım

Kocaman kırmızı ağzın ki hiç bitmiyordu

Akşama doğru bir aşçı dükkânına girdim
Sana benzeyen incecik atlar geçiyordu

Sonra birdenbire büyük bir sessizlik oldu

Bu dünyadan İlhan Berk geçti dedim yürüdüm.

Hiç yorum yok: