23 Eylül 2008 Salı

Mutlu çocuk

Derler ki mutlu anne babanın çocukları da mutlu evlilikler yaparmış. Senin anneannenin annesi ve babası yani büyük büyük deden ve ninen çok güzel yaşamışlar. Anneannen beşinci kız olarak dünyaya geldiğinde bile büyük deden (meşhur ramazan dede) sevinç çığlıkları atmış.  Ne güzel bir kız bu demiş. Biz o huzurlu neşeli ve mutlu ve sımsıcak aile ortamında büyüdük. Anneannen dedene aşık olduğunda yığınla mektup yazmışlardı birbirlerine. Muzur annen o mektupları gizlice okurmuş. Söz o mektupları bir gün annene vereceğim. Bizden bir anı olarak saklasın.   

Sana bir sır vereceğim canım torunum. Annen liseye gidene kadar ben ona pek de iyi bir anne olamadım. Çok sert davrandım. Bu davranışımın üzüntüsü ve ezikliği hep yüreğimin bir tarafında kalacak ve hep o davranışlarım aklıma geldikçe içim burkulacak. Geriye dönüp o yılları yaşamak ve onlara şimdiki Güler anne olmak isterdim. Çare yok. Çaresizim. Çare sizsiniz. Sizin varlığınız benim üzüntümü alıp götürüyor. Torunlarımla mutluluğun doruklarına çıkacağıma inanıyorum. Ve tüm olumsuz (yumuşatarak yazıyorum en hafifiyle) davranışlarım için annenden ve dayılarından özür diliyorum. Ama annen üniversiteye başladığından bugüne iyi bir dost olduk onunla. Arkadaş olduk. O gün bugündür annen benim en yakın dostum ve sırdaşımdır bunu böyle bilesin.  

Nerden başladım nerelere geldim. Mutlu ailelerin çocukları da mutlu olurmuş dedim ya. İşte sen dünyadaki şanslı çocuklardan birisin. Daha doğmadan sevgi çemberi içine almış annen ve baban. Onlardaki bu coşkulu sevgi biliyorum ki seni MUTLU ÇOCUK yapacak. Bu sevgiye anneannenin sevgisini de ekle yavrum. GÖNLÜMDE KOCAMAN BİR TAHT SENİ BEKLİYOR.

1 yorum:

Hürücan dedi ki...

Canım annem benim, çok uzun yıllardır öyle tatlı tatlı dostul ediyorsun ki bize o günleri bugün sadece gülerek hatırlıyoruz. Ayrıca senin bugün kendini hırpaladığın o sert tutumların neredeyse bütün çocukluk arkadaşlarımızın annelerinde de mevcuttu. 80'li yıllara özgü bir rahatsızlık sanırım... Neyse ki sen o dönemki yaşıtlarından farklı olarak iyileştin heheh...

Bak söz verdin bu arada, mektupları en kısa zamanda isterim. Sansürsüz, eksiksiz.